zoekmachine marketing

Big data B2B slimme productstrategie

Home  >>  Online  >>  Big data B2B slimme productstrategie

Big data B2B slimme productstrategie

On juni 29, 2015, Posted by , In Online, By ,,,,,,,, , With Reacties uitgeschakeld voor Big data B2B slimme productstrategie

big data b2b marketingEfficiënte B2B bedrijven maken gebruik van Big Data maar aanzien hiervan nog maar 36% gebruik maakt van een volledig klanteninzicht. Het verkrijgen van een volledig klantenbeeld is het inzicht in de gekochte producten en of afgenomen diensten en of services van het bedrijf, wat een klantenwaarde en dus omzet vertegenwoordigd. Hierbij laten zien velen het nut nog niet van het verkregen klantenrespons. Kennis is soms niet aanwezig om het verkregen klantenrespons in te zetten voor een beter inzicht in zijn eigen klanten en de daarbij horende online markt.

Big data toepassing

De big data toepassingen zullen steeds meer hun weg gaan vinden binnen de business two business marketing B2B. Zo zijn er gelukkig al veel bedrijven die big data gebruiken om het online gedrag van het webverkeer te analyseren. De helft van de grotere online spelers maakt al gebruik van zogenaamde lead management applicaties. Dit soort applicaties maakt eventuele potentiële klanten inzichtelijk. Zodat de kans van slagen alleen maar kan toenemen als het klanten relatie managementsysteem maar zorgvuldig wordt bijgehouden. En alle data die bij bedrijven / klanten staat eveneens kloppende is.

Big data succes

Alle data zal straks aan elkaar worden gekoppeld, waardoor er alleen al een toename aan informatie uitwisseling zal plaatsvinden en niet alleen door slimme producten. Wel zal de vraag naar slimme producten toenemen waardoor meerdere toepassingen van deze data worden benuttigd. De vrijgekomen data zal worden gekoppeld aan producten, diensten en services. Met als opzet er juist een hogere klanttevredenheid uit te halen zodat je ze aan je bedrijf bind.

Slimme producten data

De opkomst van slimme producten is niet meer te stoppen. De vrijgekomen data die door een slim product wordt gegenereerd zal veel voordelen opleveren als het gaat om inzicht in de klant, product efficiëntie en het belangrijkste de innovatie. De personalisatie van slimme producten is een nieuwe factor voor bedrijven. Zo proberen een bedrijf zijn strategie te verdelen in klanteninzicht en procesefficiëntie en ondersteunen de behoefte aan een slimme productstrategie. Door de inzet van slimme producten zal een bedrijf flexibeler moeten worden waardoor men sneller kan schakelen rondom marge en omzet en hierdoor uiteindelijk effect heeft op de winst van een slim product. Slimme producten zijn een feit aangezien de meesten al slimme productstrategieën hanteren binnen hun eigen organisatie. Wat alleen al het belang onderstreept van slimme productdata en de implementatie van slimme producten binnen het bedrijfsleven.

Comments are closed.