zoekmachine marketing

Conversie Optimalisatie Hoge Conversie Percentage

Home  >>  Conversie Optimalisatie Hoge Conversie Percentage

Conversie optimalisatie A/B test, de multivariabele test geeft inzicht

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het inspelen op de actie van je website bezoekers, deze begeleiden naar het gewenste eindresultaat. Conversie optimalisatie kan je meten via de A/B test van Google. Deze geeft gemakkelijk weer welke pagina of advertentietekst het beste converteert. Een conversie is “de gewenste actie op de pagina” bijvoorbeeld het downloaden van een .PFD bestand, of het online reserveren van een hotelovernachting. Via onze conversie optimalisatie consultants kan je meer uit je website halen, deze beter laten renderen. SEA service en conversies optimaliseren van Zoekmachine Services voorziet iedere website.

Best converterende websites & online winkels

Voldoen aan de onderstaande punten, verbeteren zo hun conversies. Jouw conversie optimalisatie uitbesteden aan professionals in het vak? De conversie optimalisatie consultant staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden. Kijk eerst eens of de onderstaande punten je website of online winkel kunnen verbeteren, verhoog zo je eigen online marketing conversies.

  1. Binnen de website ligt er veel nadruk op de unieke USP’s. Als een consument 7 seconden de tijd heeft om te beslissen of hij gaat kopen of niet, telt iedere seconde mee. Straal op iedere pagina autoriteit uit en laat je eigen propositie duidelijk naar voren komen.
  2. Deze websites maken veel gebruik van actiematige en relevante acties. Gratis verzending is daar een goed voorbeeld van. Dit heeft niet veel te kosten, maar veel impact is gegarandeerd. Overstock.com verdubbelde haar conversie met gratis verzending, ten opzichte van een test met 3 dollar verzendkosten volgens Eisenberg. Zorg er voor dat het terug komt op de betaalpagina!
  3. Laat de actie op iedere pagina terug komen. Vooral ook op de betaalpagina. Wanneer het daar niet staat, gaan mensen twijfelen of de actie wel geldig is voor hen. Bevestig dit door het gewoon nog een keer extra te vermelden.
  4. Blijf inspelen op het gevoel. Het gevoel met het merk moet op iedere pagina terug komen en niet alleen op de landingpage. Zodra mensen het gevoel met je merk verliezen, gaat het je conversie kosten. Dat begint al met je advertentie waarmee je iemand naar je website haalt.
  5. Zij zorgen voor een fantastische eerste impressie. Je hebt 7 seconden, dus zorg er voor dat je dan een WOW effect weet te creëren.
  6. Inspelen op persona’s maakt veel verschil. Maak geen pagina voor een gemiddelde bezoeker, maar segmenteer zoveel mogelijk binnen de vooraf vastgestelde persona´s op basis van je doelgroep. Mensen bekijken websites verschillend, dus houd daar rekening mee.
  7. Zij doen niet direct aan multivariate testen. Ze hebben immers niet de tijd en resources om alles tot in detail te testen. Speel in op persona’s en test op basis van die verschillen, in plaats van eindeloos naar je ideale combinatie te zoeken.
  8. Ze integreren social commerce binnen de website. Geef je bezoekers een stem op je website, door hen reviews te laten plaatsen.
  9. Deze websites maken ook gebruik van social commerce in de navigatie, door daar bijvoorbeeld ervaringen naar voren te laten komen.
  10. Ook bij bijvoorbeeld e-mail marketing laten zij de stem van de klant terug komen. Bestaande klanten helpen mee aan optimalisatie.
  11. Social commerce gebruiken zij ook om het juiste gevoel bij klanten te creëren. Ook negatieve ervaringen tonen geeft een gevoel van transparantie.
  12. Zij maken gebruik van de feedback van mensen in hun doelgroep om te verbeteren. Daarvoor gebruiken ze bijvoorbeeld Usertesting.com.
  13. Conversie optimalisatie gaat veel verder dan usability. Kijk hoe je een mogelijke klant kunt beïnvloeden. Geef korting bij bepaalde aantallen, of plaats op de website dat er nu 150 mensen online zijn. Test met teksten om te overtuigen dat het een unieke actie is.
  14. Registeren is bij hen pas mogelijk, nadat zij de aankoop hebben voltooid. Daar doen ze dan vervolgens aan upselling!
  15. Veiligheid staat hoog in het vaandel. Dat moet 100% in orde zijn en bevestigd worden met vertrouwelijke certificaten en tekst.
  16. Stuur je bezoekers niet per definitie direct naar de bedankpagina na een aankoop. Laat ze verder bladeren binnen een kloppend proces.
  17. Bij e-mail marketing zorgen zij er voor dat deze overal geopend kan worden. Belangrijk ook voor bijvoorbeeld de bevestiging. Essentieel om er voor te zorgen dat ook mensen zonder HTML mail de e-mail kunnen openen.
  18. Er worden bij hen (financiële) middelen beschikbaar gesteld om de gebruikerservaring te optimaliseren. Kijk niet alleen naar traffic, maar kijk hoe je de ervaring van mensen op je website veel beter kunt maken. Test daarbij met ieder detail, met behulp van je eigen klanten.
  19. Er is een systeem voor het bepalen van prioriteiten. Zodra je de tijd beter kunt inschatten die het opzetten van een test gaat kosten, kun je ook beter de juiste prioriteiten stellen. Met de keuzes die je daar maakt kun je veel verschil realiseren.
  20. Laat de data voor zich spreken. Durf ook grafische keuzes te maken op basis van data. Laat de data leidend zijn voor de invulling van je website en blijf dagelijks optimaliseren op basis van keiharde, meetbare feiten.
  21. Succesvolle websites weten bovenal heel goed hoe ze een kans om moeten zetten in concrete actie. Maak gebruik van to do lijsten, stel duidelijke prioriteiten en zorg voor (technische) flexibiliteit zodat je snel kunt reageren op actualiteiten en tijdelijke kansen.

Conversie optimalisatie advies & consultancy

conversie optimalisatieZoekmachine Services is een zeer innovatief online marketing bureau wat als full service internetbureau naar buiten treed. Wij zijn resultaatgericht waarbij conversie optimalisatie een zeer belangrijk onderdeel is binnen de online marketing, dus het bedrijf. Zoekmachine Services maakt websites beter vindbaar in de zoekmachines zoals “Google AdWords adverteren via effectieve advertentiecampagnes”. Zo analyseert en test Zoekmachine Services continu hoe online marketing campagnes en online leadgeneratie kanalen kunnen optimaliseren. Door effectief gebruik te maken van conversie optimalisatie en de A/B test is Zoekmachine Services zeer renderend voor al zijn opdrachtgevers.

Wij geven in samenwerking met anderen zeer gevestigde namen zoals China Airlines, Surinam Airlines en Advice & Consultancy conversie optimalisatie advies. Zoekmachine Services is specialist op het gebied van Google services, producten en heeft wereldwijd samenwerkingsverbanden die voldoen aan strikte kwaliteitsnormen. Het hoofdkantoor van Zoekmachine Services is gevestigd in Amsterdam, achter het WTC.

Conversie optimalisatie uitbesteden?

Wil je als website of online winkel eigenaar meer online succes behalen? Besteedt dan je conversie optimalisatie uit aan professionele conversie optimalisatie consultants. Zoekmachine Services werkt samen met de beste conversie optimalisatie specialisten. En kan zo meer rendement uit je website halen. Neem voor meer conversie optimalisatie contact met ons op via telefoonnummer: 020 675 9848