zoekmachine marketing

Facebook adverteren

Home  >>  Social Media  >>  Facebook adverteren

Facebook adverteren

Facebook adverteren en meer bezoekers via social media marketing. Het is al jaren bekend alleen het adverteren via het social media platform Facebook. Blijkt via het advertentieplatform van Facebook gemakkelijk te zijn, in drie stappen kan je meerdere social media bezoekers naar je eigen Facebook bedrijfspagina leiden. Hierdoor zal de kans alleen maar toenemen dat naamsbekendheid “branding” toeneemt of een andere belangrijke conversie ingesteld doel.

Facebook adverteren in 3 stappen

Stap 1 Facebook adverteren
Het begint natuurlijk met het aanmaken van een eigen bedrijfspagina op het social media platform Facebook. En is een eenvoudige manier om gratis met je nieuwe en of potentiële klanten te communiceren.

Stap 2 Facebook advertenties
De volgende stap is contact maken met de juiste doelgroep(en). Laat bezoekers de bedrijfspagina een Facebook “Like” geven dit is tevens een zoekmachine optimalisatie factor. Maak een aantal verschillende en wervende Facebook advertenties, richt je daarbij op bepaalde locaties, demografische gegevens en interesses waaraan deze advertenties worden getoond.

Stap 3 Facebook advertentie
Plaats updates van bijvoorbeeld lopende marketing campagnes. Een hoge kwaliteit van de Facebook advertentie is van belang en promoot je Facebook berichten via advertenties, om de aandacht te trekken van klanten en hun vrienden en interesses.

Meer bezoekers op je Facebook pagina

Wil je meer bezoekers op je eigen persoonlijke of zakelijke Facebookpagina verkrijgen? Zo kan je veel invloed hebben op het aankleden van de pagina:

Facebookpagina maken

  • Voeg een unieke omslagfoto toe en gebruik je logo als profielfoto
  • Plaats een bericht, zodat de mensen die je pagina bezoeken recente activiteiten te zien krijgen
  • Zorg ervoor dat je je pagina leuk vindt en deze deelt met je vrienden

 Wervende advertentieteksten

  • Maak meerdere advertenties, zodat er een publiek ontstaat voor je pagina
  • Gebruik de doelgroepopties om je advertenties alleen te tonen aan de mensen die je wilt bereiken
  • Kijk welke versies van je advertenties de grootste impact hebben

Facebook fans vermaken

  • Plaats minstens eens per week een nieuw bericht op je pagina
  • Plaats de belangrijkste berichten boven aan je pagina
  • Stel vragen, deel exclusief nieuws en reageer wanneer mensen een bericht of opmerking op je pagina plaatsen

Facebook vrienden en meer fans

  • Stimuleer check-ins, deelname aan evenementen of maak een aanbieding om meer activiteiten op je pagina te creëren
  • Wanneer mensen op de inhoud van je pagina reageren, kunnen hun vrienden die activiteit zien
  • Als mensen je pagina leuk vinden, een opmerking erop plaatsen of bij je pagina inchecken, kun je die activiteiten promoten bij hun vrienden

Facebook doelgroep instellen

Inspelen op de doelgroep die jij wilt aanspreken. Zo is het mogelijk om binnen het Facebook advertentieplatform op niveau van de advertenties te kunnen inzetten. En stelt je gemakkelijk voor iedere advertentie een eigen doelgroep(en) in. Op het advertentieniveau zelf kan je een locatie, geslacht, leeftijd, voorkeuren en interesses, burgerlijke staat, werkplek en opleiding van je doelgroep kiezen. Zo kan je zeer goed met een Facebook campagne inspelen op die doelgroepen die het beste converteren. Als je al een eigen Facebook Page, Facebook Event of Facebook App hebt, kan je de advertenties ook richten op die bezoekers die al een connectie met je hebben.

Facebook campagne starten

Wil je meer informatie over het opzetten, starten, optimaliseren, onderhouden voor het Facebook adverteren. Zo kunnen wij je helpen om social media marketing succesvol in te zetten. Het kiezen van een doelgroep zetten wij zo voor je op.  Zelf succesvol met Facebook advertenties, neem je contact op met de Facebook advertentie professionals.

Comments are closed.