zoekmachine marketing

Ondernemersrechten & plichten

Home  >>  Online  >>  Ondernemersrechten & plichten

Ondernemersrechten & plichten

internet rechtOm als online ondernemer op de hoogte te blijven van alle nieuwe ondernemersrechten en plichten die bij het online ondernemen horen. Is vaak en onbegonnen stuk aangezien zelfs in Nederland de grootste webshops niet voldoen aan de gestelde Europese richtlijnen. Dit is niet alleen in Nederland om de consument te beschermt maar ver daarbuiten en wordt vanuit het Europese gerechtshof aangestuurd. Dit om zo de consumenten in Europa te beschermen voor online fraude en oplichtingspraktijken van malafide online winkels. Hierdoor krijgt ook de goede ondernemer alle nadelen toebedeelt waaraan een online winkel moet voldoen?

Voldoe aan het juiste

Waaraan dien je als ondernemer met een webshop aan te voldoen zodat je geen een of andere corrupte waakhond op je krijgt afgestuurd. Kijk alleen al naar de prijzen die op spam staan als je e-mailmarketing verkeerd uitvoert en de opt-in / opt-out regels niet goed toepast. Voor de grootste jongens zijn dit kleine prijsjes vandaar dat deze boetes zo gesteld zijn. De kleineren delven dus het onderspit aangezien de lobby goed zijn werk heeft verricht. Dat brengt je gelijk bij de punten die van belang zijn voor een goede webshop, die gerechtelijk waterdicht getikt is.

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden dienen gemakkelijk te worden gevonden, vandaar dat een link onderin bij de footer van het template geen overbodige luxe is. Het is raadzaam om een goede algemene voorwaarde te laten schrijven door een professioneel en gespecialiseerd advocatenkantoor. Dit is van grootst belang aangezien je niet wilt hebben dat klanten de mazen van de wet opzoeken en zo ook ondernemers kunnen oplichten.

Betalingsverplichting

Zo is dit waarschijnlijk iets waarvan iedere webshop eigenaar denkt? Wat moet je hier nou weer mee? Zo blijkt het te zijn dat je verplicht bent op de pagina voordat je naar het betalingssysteem gaat neer te zetten dat “iemand akkoord gaat met een betalingsverplichting”. Gelukkig hebben vele online winkels al een one page chechout systeem. Hierbinnen kan je de oplossing voor dit euvel plaatsen door een knop te gebruiken die dit vermeldt.

Klantenservice

Tevens een goed iets om te hebben is een duidelijke vermelding van de klantenservice. Wanneer is deze open en hoe is deze te bereiken? Dit dien je duidelijk te vermelden binnen je webwinkel, kan je ervoor kiezen om de webwinkel bezoekers nogmaals te attenderen op de algemene voorwaarden en de betalingsverplichting die ze aangaan als men iets online bij de webshop aanschaft.

Leveringsvoorwaarden

Leveringsvoorwaarden is iets waarbij je rekening dient te houden. Ook hierbij heeft de consument veel rechten, zo kan men binnen 14 dagen afzien van de koop en dien je als online winkel de retour verzonden producten weer in ontvangst te nemen. Hou hier rekening mee als het om Nederlandse klanten gaat, Duitsers zijn tot op heden het best beschermt binnen de EU.

Online winkel verzekering

Kies ervoor om de online winkel te verzekeren tegen juridische praktijken dit voorkomt je een heleboel hoofdpijn en geeft rust. Zo zien wij nog wel eens dubbele content voorkomen die of wel of juist niet voorzien is van copyright. En hetzelfde geldt voor beeldmateriaal van online producten. Voorkom dit alles door een online winkel verzekering af te sluiten want je weet immers maar nooit wat ze binnen de EU en Nederland gaan doen qua ondernemersrechten en plichten voor die online ondernemers die eigenaar zijn van een webshop.

 

Comments are closed.